Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00001 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Babetta 50 typ 210

  [Historie]     [Popis]     [Schéma - 210]     [Katalog - Vydáno 1997]     [Příručka - Vydáno 1988]     [Návod - typ 210.100]


BABETTA 50 typ 210 se představila v roce 1983 na své premiéře jak se sluší na každou novinku domácího trhu při brněnském veletrh. BABETTA 210 se stala dalším slovenským klenotem po své předchůdkyni BABETTĚ 207, od které převzala řadu součástek jako výfuk, kola, brzdy a přední vidlici. Nová 210 dostala modernizovanou přední teleskopickou vidlici opatřenou bočními ramínky pro přichycení předního plastového světlometu a oddělený tachometr, který snímal otáčky z předního kola. Nádrž na palivo byla oproti předcházejícímu modelu zvětšena o 1 litr na celkovou hodnotu 4 litry. Zcela novou konstrukci měl rám. Výrazně se změnila jeho zadní část, která byla obohacena o dvě přihrádky na nářadí umístěné v zadním nosiči, mezi nimiž se nacházela šikovně ukryta hustilka. Po celém obvodu nosiče byl připevněn chromový víceúčelový držák, který sloužil nejen k přichycení nákladu, ale i k připevnění bočních brašen, které bylo možné přikoupit. To nejpodstatnější na nové BABETTĚ 210 byla dvourychlostní převodovka. Válec motoru získal větší žebrování spolu s novým tvarem sacích kanálů. Hlava válce byla pro snížení hluku motoru opatřena pryžovými hadičkami, které byly vloženy po jejích stranách. Pryžová hadička na levé straně navíc sloužila k odtoku benzínu z odkapávací vaničky pod karburátorem. Hlava válce již nebyla opatřená dekompresorem sloužícím k zastavení motoru jako u předchůdců. k zastavení nyní docházelo pomocí tlačítka na pravé straně řídítek (tzv. chcípák), kterým se zkratoval zapalovací okruh. Po levé straně řídítek byly první BABETTY vybaveny mechanickým zvonkem stejným jako na bicyklech, u novější verze byl zvonek nahrazen elektrickým klaksonem. A na konec to nejzázračnější - slovenský vynález v podobě automatické samočinné spojky, která přepínala rychlostní stupně. Spojka fungovala díky své odstředivé síle tak jako u ostatních BABETT. Navíc však byla opatřena druhým spojkovým košem, s nímž souvisí i převodovka, kterou tvořily dvě dvojice čelně ozubených kol se samočinnou volnoběžkou eliminující rozdílné otáčky kol předlohy. Primární převod byl převáděn pomocí drážkového řemenu, který byl zakryt bočním plastovým krytem. Kola Babety zůstala stejná, jen u zadního kola byl zcela nový důmyslně vytvořený upevňovací systém doplněný o napínáky řetězu. Ten se stal osudným každému, kdo měnil kolo poprvé. BABETTA 210 vyráběná do současnosti prošla během svého života několika podobami. Šlo např. o novou přední teleskopickou vidlici se směrovými světly a litá kola. Jednosedadlový typ M 225 byl zas o něco dokonalejší. Došlo u něj k nahrazení šlapek startovací pákou umístěnou po levé straně motoru. Typ M 226 byl již určen pro dvě osoby, vděčil za to podlouhlému sedlu a zadním stupačkám. BABETTA 210 se stal slovenským pokladem v motocyklovém průmyslu, který se v roce 1983 prodával za 4.230 korun československých.

 


 
Vygenerováno: 15:34:04 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17