ČEZETA
125 Typ 488/3 přišla v
1990 roce s velkou inovací přední části, která získala od JAWY
kotoučovou brzdu o průměru 265 mm spolu s přední teleskopickou vidlicí
shodnou s JAWOU 350/639. Nový byl ráfek s předním blatníkem. Přední
světlomet dostal lehkou kapotáž. Palivová nádrž dostala po bocích nové
plastové znaky, jinak vše zůstalo bez velkých změn oproti předchůdci
488. Převrat přišel až v roce 1992, kdy přišla na svět sériově nejlepší
ČEZETA 125 typ 488/4 a 488/5.
ČEZETA
125 Typ 488/4. Tento
motocykl ze Strakonic dostal oproti typu 488/3sportovnější švih.
Zasloužila se o to jednoduchá plastová kapotáž lemující motocykl svými
náfuky od palivové nádrže až k zadní části sedla spolu s hromovým
madlem. Motor zůstal bez velkých změn stejný, jen výfukové kolínko
vyvedlo svůj výfuk o trochu výš nad zem. Přední teleskopická vidlice
zůstala stejná, jen dostal novou kapotáž s obdélníkovým předním světlem.
Přední brzda byla buď standardní montovaná kotoučová o průměru 265 mm
shodná s JAWOU 350/639 nebo se na přání zákazníka montovala klasická
dvou klíčová brzda s ukazatelem opotřebování brzdných čelistí. Zadní
kyvná vidlice prodělala též změnu , byla vyráběna z lehké slitiny.
ČEZETA
125 Typ 488/5 byla na
oko zcela stejná, ale přesto zas o něco lepší. Bylo to zázračné mazaní
OILMASTRE vedoucí po plastové nádržce pod sedlem na levé straně
motocyklu. Tento mazací okruh se staral o mazání válce bez jakéhokoliv
ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo značky Mikuni
skryté pod levým krytem motoru, které bylo napojeno přes drážku na
klikový hřídel. Oběhové čerpadýlko nabíralo olej z nádržky spojené
hadičkou, který dodávalo přímo do prostoru mezi kartery a karburátor,
kde se nacházel otvor ústící do sacího kanálu. To vše tvořilo životně
důležitou směs potřebnou pro každý dvoutakt. Právě proto byl umístněn
pro větší přehled o stavu oleje v platové nádržce snímač poklesu
rezervy, který byl napojen na kontrolku na palubní desce. Nové bylo
zařízeni v podobě dvanácti voltového okruhu spolu bezdotykovým
zapalováním značky Ducati, které přispělo k bezstarostné jízdě všech
těchto motocyklů.
Vygenerováno: 15:37:54 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17