ČEZETA
175 Typ 450
kývačka se vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od
roku 1959. Od svého předchůdce JAWAČZ 175 typ 356 se lišila svým
motorem, kterému byl zvednut výkon z 8 na 10 koní. Motor prošel řadou
modernizací, a to ze dvou výfuků na jeden , válec s karterama získal
větší sací kanály, klikový mechanismus dostal větší pístní čep z 16 na
18 mm. Převodovka získala pro větší životnost řetězová kolečka opatřená
silnějšími patkami. Kolečko druhého převodu na hlavním hřídeli bylo pro
lepší přesnost řazení zajištěno pojistným kroužkem. Dále to byl rám,
který byl zhotoven z kruhového profilu, na rozdíl od svého předchůdce,
který měl svůj rám ze čtyřhranného profilu. Boční schránky se změnily v
otvírání, kde u se předchůdce na čelní straně nacházel otočný knoflík,
do kterého se vložil klíček od zapalování otvírající a zavírající
schránku. Kdežto od této řady se muselo nejdříve odemknout sedlo a
nadzvednout, a pak se mohly úložné schránky zevnitř otevřít pomocí
pružných plíškù, které se po zavření samy zacvakly do drážky. ČZ 175 Typ
450 byl vyráběn spolu s typem 450/05 DE LUXE a typem 470 SPORT.
ČEZETA
175 Typ 450/05 DE LUXE
byla luxusnější verzí typu 450, která získala podobu Panelky od JAWY. Na
oko shodná řídítka se od tohoto stroje přesto výrazně lišila. Oba díly
přední masky dolního a horního světla byla odlita z lehkých slitin.
Řídítka byla v jednom celku spolu s horním krytem světla, do kterého byl
vložen nový tachometr oválného tvaru spolu se spínací skřínkou, který
měl svůj vrchní plastový zasouvací kryt chráněn před deštěm bošákem.
Řídítka dostala nové ovládací prvky pro ovládaní předního světla,
světelné houkačky a klaksonu. Zadní světlo bylo změněno na zcela nový
vzhled s novým plechovým držákem a plastovým sklíčkem. Tento motocykl se
prodával v roce 1968 za 7.600 korun československých. ČEZETA 175 typ 450
/05 DE LUXE byla nahrazena novou řadou ČEZETA 175 typ 477.
Vygenerováno: 14:55:58 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17