ČEZETA
175 Typ 487/00 se
vyráběla od roku 1983 ve strakonickém závodu. Motocykl navazuje na svého
slavného předchůdce ČEZETU 175 typ 477, od kterého zdědila skoro vše jen
s drobnými detaily, které přispěly k výtečné motorce. Byla to především
přední část spolu s elektro výzbrojí motocyklu a motoru. Změna v motoru
se týkala změny řazení, kde se první převodový stupeň řadil odspodu.
Hlava válce měla pro snížení nepříjemného hluku motoru vložené pryžové
vložky, které zabraňovaly jeho rezonanci. Elektrická soustava dostala
především výkonnější dynamo, které získalo výkon 75W pro ukazatele
směru, které se ovládaly na levé straně řídítek. Stop lampa měla o jeden
spínač navíc, který byl ovládán přední brzdou. Ta získala dvou klíčovou
brzdu, na které bylo vidět opotřebení brzdných čelistí. Řídítka dostala
nový tvar pro ovládací prvky. Na pravé straně řídítek se nacházel
nouzový vypínač motoru spolu s plynovou rukojetí v jednom. Na levé
straně se nacházelo přepínaní světel blinkru a světelné a akustické
houkačky. Přední světlo tvořilo samostatný celek, který byl vložen do
plastového pláště předního světlometu na rozdíl od svého předchůdce, u
něhož bylo světlo vloženo do pláště spolu s kontrolkami. Nad předním
světlem se nacházel hliníkový odlitek, do kterého byl vložen tachometr
většího průměru spolu se spínací skřínkou a kontrolkami. Klakson byl pro
lepší signalizaci přemístěn zpod nádrže na místo pod krk předních
teleskopických vidlic. Vše zakončovaly odrazky, s nimiž se v té době
nešetřilo, vepředu byly oranžová a vzadu červené. ČEZETA 175 typ 487 se
prodávala v tomto roce za 8.600 korun československých. I za cenu
nepříjemných vibrací motoru ve vysokých otáčkách se stal velice
oblíbeným motocyklem. Dalším vylepšeným typem byla ČEZETA 175 typ 487/03
Vygenerováno: 15:26:12 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17