ČEZETA 180 Typ 487/3
přišel v roce 1990 se dvěma převratnými novinkami. Jedna se týkala velké
inovace přední části, která získala od JAWY kotoučovou brzdu o průměru 265
mm spolu s přední teleskopickou vidlicí shodnou s JAWOU 350/639. Nový byl i
ráfek s předním blatníkem, a také přední světlomet dostal lehkou kapotáž.
Druha největší změna, která přepsala historii stopětasedmy, byl válec motoru
který byl převrtán ze 172 na 176,2 cmm, což přineslo výkonové zaokrouhlení
směrem nahoru. A hned byla na světě nová sériově vyráběna stoosmdesátka.
Palivová nádrž dostala po bocích nové plastové znaky, jinak vše zůstalo
oproti předchůdci 487 bez velkých změn. Převrat přišel až v roce 1992, kdy
přišla na svět sériově nejlepší ČEZETA 180 typ 487/4,5.
ČEZETA 180
Typ 487/4. Tento motocykl
ze Strakonic dostal oproti typu 487/3 sportovnější švih. Zasloužila se o to
jednoduchá plastová kapotáž lemující od palivové nádrže svými náfuky až k
zadní části sedla spolu s hromovým madlem. Motor zůstal bez velkých změn,
jen výfukové kolínko vyvedlo svůj výfuk o něco výš nad zemí. Přední
teleskopická vidlice zůstala stejná, jen dostala novou masku světla a
blatník, který pocházel z JAWY 640. Přední brzda byla buď standardně
montovaná kotoučová brzda o průměru 265 mm shodná s JAWOU 350/639 A nebo se
na přání zákazníka montovala klasická dvou klíčová brzda s ukazatelem
opotřebování brzdných čelistí. Zadní kyvná vidlice prodělala též změnu v
podobě lehké slitiny.
ČEZETA 180
Typ 487/5 byla na první
pohled zcela stejná, a přesto byla zas o něco lepší. Šlo o zázračné mazaní
OIMASTER umístěným na plastové nádržce pod sedlem na levé straně motocyklu.
Tento mazací okruh se staral o mazání válce bez jakéhokoliv ředění benzínu v
nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo značky Mikuni skryté pod levým
krytem motoru, kde bylo napojeno přes drážku na klikový hřídel. Oběhové
čerpadýlko nabíralo olej z nádržky a dodávalo ho hadičkou přímo do prostoru
mezi kartery a karburátor, kde se nacházela tryska ústící do difuzéru
karburátoru. To vše vytvářelo životně důležitou směs potřebnou pro každý
dvoutakt. Právě proto byl pro větší jistotu o stavu oleje umístněn v
plastové nádržce snímač poklesu jeho rezervy napojený na kontrolku na
palubní desce. Nové bylo zařízeni v podobě dvanácti voltového okruhu spolu
bezdotykovým zapalováním značky Ducati, které přispívalo k bezstarostné
jízdě všech těchto motocyklů.
Vygenerováno: 15:05:27 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17