ČEZETA
250 Typ 455 kývačka se
vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od roku 1959 do
1968. Tento motocykl byl výjimečný tím, že byl do jeho kývačkového rámu
pocházejícího od motocyklů o obsahu 125 a 175, vložen motor o obsahu 250
cmm. Takováto lehká motorka s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro
milovníky rychlých strojů. Motor byl naoko k nerozeznání od ČEZETY
175/450, jen při pohledu na válec, který je nepatrně větší, se ČEZETA
250/455 prozradila. Kartery se od svého předchůdce 175 z vnějšího
pohledu nezměnily jen uvnitř bylo místo pro větší klikový mechanismus
usazený na větších ložiskách. Kartery motoru také získaly větší sací
kanály. Změněn byl také rám, který byl zhotoven z kruhového profilu, na
rozdíl od svého předchůdce 353, který měl svůj rám ze čtyřhranného
profilu. Boční schránky se změnily v otvírání, kde se u předchůdce
nacházel na čelní straně otočný knoflík, do kterého se vložil klíček od
zapalování, kterým se schránka otvírala a zavírala. Kdežto od této řady
se muselo nejdříve odemknout sedlo a nadzvednout, a pak se mohly úložné
schránky zevnitř otevřít pomocí pružných plíšků, které se po zavření
samy zacvakly do drážky. ČZ 125 Typ 453 byl vyráběn spolu s typem 453/05
DE LUXE a typem 473 SPORT.
ČEZETA
250 Typ 455/05 DE LUXE.
Tato luxusnější kývačka byla odvozena od ČEZETY 175 typ 450, která
získala podobu Panelky od JAWY. Na oko shodná řídítka se od tohoto
stroje přesto výrazně lišila. Oba díly přední masky dolního a horního
světla byla odlita z lehkých slitin. Řídítka byla v jednom celku spolu s
horním krytem světla, do kterého byl vložen nový tachometr oválného
tvaru spolu se spínací skřínkou, která měla svůj hořejšek hraněný vrchní
plastový zasouvací krytem chránící před deštěm. Řídítka dostala nové
ovládací prvky pro ovládaní předního světla, světelné houkačky a
klaksonu. Zadní světlo bylo změno na zcela nový vzhled s novým plechovým
držákem a plastovým sklíčkem.
|