ČEZETA
250 Typ 471 V roce 1974
to byla defakto stopětasedma typu 477, do níž byl vložen dvouválcový
motor spolu s novými konstrukčními prvky. Motor byl vybaven
čtyřrychlostní převodovkou s nožním řazením začínající zespodu směrem
nahoru. Válce motoru byly opatřeny vnitřními závity pro matice
výfukových kolen. Primární převod pomocí dvojitého řetězu převáděl sílu
od klikového mechanismu na spojkový koš ponořený do olejové lázně.
Sekundární řetězový převod byl ukryt dobře známého dvoudílného
plechového krytu. Dynamo bylo opatřeno samostatným relé umístěným pod
levým kastlíkem, které bylo hlídané bílím okem na předním plášti
reflektoru ležícím vedle kontrolky dálkového světla. Přední plášť
reflektoru s tachometrem pocházela od předchůdce 476/477. V roce 1976 se
design přední části výrazně změnil v přední samostatné masce světla,
která dostala svůj přístrojový panel. Přední teleskopická vidlice byla
obohacena o dvouklíčovou brzdu s ukazatelem opotřebení brzdových
čelistí. Řídítka byla opatřena zrcátkem s přepínačem pro světla a s
přepínačem pro směrová světla které, měli zakulacené smšrová sklíčka.
Palivová nádrž získala dva výpustné kohoutky, které zaručovaly dvojitou
rezervu rozdělenou napolovic. Sedlo bylo zajištěno zámkem, který se
odemykal stejným klíčem jako zámek řídítek. Po odemčení sedla byla
odkryta dvě hrdla filtru sání s malým úložným prostorem, po stranách
rámu bylo možno odjistit schránky na obou stranách. Zadní kyvná vidlice
byla opatřena dvojicí tlumičů bez nastavitelné tuhosti. Obě kola o
velikosti osmnácti palců bylaopatřena duralovými ráfky.
ČEZETA
250 Typ 471/05
Novější provedení v roce 1981 získalo především přepracovanou
přední teleskopickou vidlici opatřenou novým předním blatníkem.
Nová byla i palivová nádrž se sedlem. Řídítka dostala spolu s
přepínači směrových světel nový sportovní vzhled . Směrovky byly
opatřeny plochými sklíčky. Zadní světlo bylo uchyceno na novém
originálním držáčku.
Vygenerováno: 14:41:40 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17