ČEZETA
250 Typ 475 s označením
SPORT přišla na svět v roce 1962 jako nejostřejší kývačka která,
proměnila tuto dvěstěpadesátku v ryze sportovní stroj. Tento motocykl
patřil k výjimečným tím, že byl do kývačkového rámu o obsahu 125 a 175
včetně šasí celého motocyklu vložen motor o obsahu 250, ale i pro
devatenácti palcová kola, která dělala z tohoto stroje dospělou motorku.
Tato lehká 250 s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro milovníky silných
motocyklů. Motor byl na první pohled k nerozeznání od ČEZETY 175/450,
jen při pohledu na válec, který byl nepatrně větší, se ČEZETA 250/475
prozradí. Kartery se od svého předchůdce 175 zvnějšku nezměnily, jen
uvnitř vzniklo více místa pro kliku s větším zdvihem, kartery motoru
také získaly větší sací kanály. Převodovka měla větší životnost,
řetězová kolečka byla opatřena silnějšími patkami. Kolečko druhého
převodu na hlavní hřídeli bylo pro lepší přesnost řazení zajištěno
pojistným kroužkem. Z důvodu větších devatenácti palcových kol se oproti
455 změnil sekundární převod spolu s větším dvoudílným chráničem řetězu
a protáhlejší zadní kyvnou vidlicí. Dále to byly schránky pro nářadí a
baterie, které se otvírali zevnitř pružnými plíšky, dající se odjistit
až po odemčení sedla. Kvůli lepšímu přístupu k seřízení řetězu se k tomu
určené okénko přestěhovalo pod pravou stupačku.
Vygenerováno: 19:08:46 03.12.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17