ČEZETA
350 Typ 472 patřila do
kategorie ruského ohaře, který byl v roce 1974 výhradně vyladěn pro
země tehdejšího Sovětského svazu. Motor byl vybaven čtyřrychlostní
převodovkou s nožním řazením začínajícím odzdola směrem nahoru. Hranaté
válce motoru byly opatřeny vnitřními závity pro matice výfukových kolen.
Primární převod převáděl pomocí dvojitého řetězu sílu od klikového
mechanismu na spojkový koš ponořený do olejové lázně. Sekundární
řetězový převod byl ukryt do dobře známého dvoudílného plechového krytu.
Dynamo opatřené samostatným relé bylo umístěné pod levou schránkou a
hlídané bílým okem umístěným na předním plášti reflektoru vedle
kontrolky dálkového světla. Přední plášť reflektoru byl přichycen na
bočních ramínkách. Tachometr byl spolu s kontrolkami a spínací skřínkou
vsazen do pláště masky světla, která pochází s Čezety 476/477. Přední
teleskopická vidlice byla obohacena o dvou klíčovou brzdu s ukazatelem
opotřebení brzdových čelistí. Na řídítkách bylo připevněno zrcátko spolu
s přepínačem světel a směrovek. Sedlo bylo zajištěno zámkem, který se
odemykal stejným klíčem jako zámek řídítek. Po odemčení a nadzvednutí
sedla byla odkryta dvě hrdla filtru sání a malý úložný prostor. Po
stranách rámu bylo možno odjistit schránky umístěné po obou stranách.
Zadní kyvná vidlice byla opatřena dvojicí tlumičů s nastavitelností
tuhostí pérování. V roce 1976 přišel model 76 s nově přepracovanou
přední částí. Zasloužila se o to nová přední teleskopická vidlice s
novou maskou světla a přístrojovým panelem. Přepracována byla i řidítka
s ovládacími přepínači směrovek, která získala nová plochá krycí
sklíčka.
ČEZETA
350 typ 472/05 patřila
v roce 1984 k těm nejlepším třistapadesátkám od ČEZETY. Přístrojová
deska byla nově osazena pláštěm předního světla, dostal nový plastový
tvar pro větší parabolu která přispěla k lepší svítivosti. S tím souvisí
samostatná plastová palubka pro tachometr a bošák. Nový tvar měla i
palivová nádrž spolu se sedlem. Přední vidlice byla zcela nové
konstrukce, s dvěma samostatnými pružicí a tlumící jednotky s
kapalinovým tlumičem a pružinou uvnitř nosných trubek. Zadní kyvná
vidlice dostala dvojici nových tlumičů s nastavením tuhosti. Pro větší
bezpečnost byl na motocyklu namontován přední ochranný rám (padák) spolu
se zadními bočními držáky.
Vygenerováno: 11:06:22 23.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17