JAWAČZ
175 Typ 356 kývačka
přišla na svět v roce 1956 a stala se další povedenou kývačkou
vyrobenou ve společné spolupráci ČEZET a JAWY. Motocykl byl postaven
na stejné konstrukci jako 250 kývačka jen s rozdílem, že rám byl
přizpůsoben menšímu motoru dodávaného ČEZETOU .
JAWAČZ 175/356 kývačka byla převzata od svého průkopníka JAWAČZ
250/353, který vdechnul stejnou podobu. Avšak s výraznými změnami,
rám byl přizpůsoben k menší rozteči pro uchycení motoru. Motor
dostal svou čtyřrychlostní převodovku ovládanou spojkou v olejové
lázni s menšími lamely než u dvěstěpadesátky. Klikový mechanismus
byl uložen nejdříve na válečkových ložiskách, která byla později
vyměněná za standardní kuličková ložiska. Karburátor se zpočátku
montoval přírubový tzn., že byl navlečen na přírubu karburátoru a
stažen hliníkovou objímkou. Filtr sání byl pro tento karburátor
standardní v podobě drátěnky ukryté v hliníkovém odlitku opatřeném
přívěrou vzduchu. Ta se ovládala zobáčkem, který procházel skrz
poklop karburátoru. V roce 1957 se začal montovat nový karburátor
monoblokové konstrukce, který měl již svou plovákovou komoru v
jednom celku. Monoblokový karburátor byl přichycen na karterový
motor dvěma šrouby. Pro tento monoblokový karburátor byl dodáván i
též nový tlumič sání v podobě plastové baňky ukrývající se pod
sedlem, který byl spojen s karburátorem pomocí pryžové manžety.
Válec motoru měl svá výfuková kolena vyvedena do výfuku s rybinovými
koncovkami. Ty byly též vyměněny po čase za nový tvar doutníkové
koncovky. Zadní kyvná vidlice měla ze začátku montované jednoduché
tlumiče bez nastavení, po níž přišly nové tlumiče, které se daly
nastavit podle hmotnosti spolujezdce. Stačilo silou nadzvednout
dolní kryt a opěrné kroužky poposadit výš nebo níž. Od 1.5.1958 se
změnila elektroinstalace spínací skřínky s ampérmetrem a kontrolka
neutrálu umístěná na palivové nádrži. Spínací skřínka (bošárna),
která dostala svou novou podobu se třemi polohami, byla umístěna na
horní časti masky světla. Ampérmetr byl nahrazen za kontrolku
dobíjení, která se spolu s kontrolkou neutrálu nacházela vevnitř
masky světla v těsné blízkosti tachometru. JAWA ČZ 175 typ 356 byl
nahrazen v roce 1959 modelem ČZ 175 typ 450, který byl znám svým
jedno výfukovým motorem.
Vygenerováno: 14:41:33 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17