Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00002 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 350 typ 360/1

  [Historie]     [Schéma - AUTOMATIK]


JAWA 350 Typ 360/01 AUTOMATIK Panelka se v roce 1966 stala novým přírůstkem, který vzešel z typu 559, od kterého se výrazněji nelišil. Přesto však měla něco co jiná motorka dosud neměla, něco o čem se dlouho mluvilo nejen doma, ale zejména v souvislosti s jedním nejmenovaným japonským výrobcem motocyklů, i v zahraničí. To co proslavilo nejen tento motocykl, ale především značku JAWA, byla zázračně nenápadná spojka skrývající se pod mohutným levým deklem motoru. Spojka, která již nebyla ovládaná spojkovou páčkou na řídítkách, nýbrž byla ovládána otáčkami motoru. Převodové stupně se řadily stejným způsobem jako doposud, avšak při zařazení se o vypnutí spojky staral klasický automat napojený na vačku řadící hřídele. Automatická spojka měla výhody v tom, že se dal motor startovat při jakémkoliv převodovém stupni, a při jakémkoliv zařazeném stupni se dalo stát s motocyklem na místě bez nutnosti manipulovat s řadicí pákou. Pak pouze stačilo otočit plynovou rukojetí, čímž došlo ke zvýšení otáček motoru, a spojkový koš se pomocí odstředivé síly tomuto stavu přizpůsobil. Zcela nově vyvinutý spojkový koš si vyžádal v motoru delší hřídel spouštěcího mechanismu. Spojkový poloautomat pak dostal vačku s větším zdvihem. Levý dekl motoru získal nový tvar s výstupkem pro větší spojkový koš, který tento výjimečný motocykl prozradil na první pohled. Výjimečný stroj, který proslavil svou konstrukcí samočinné spojky značku JAWA, byl vyráběn do roku 1971.
      

 


 
Vygenerováno: 15:34:05 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17