CALIFORNIA IV
se stala na svoji dobu nejdokonalejším motocyklem od JAWY. Přišla na
svět v roce 1968, se třemi zásadními novinkami. Ta nejzásadnější
novinka spočívala v samostatném mazacím okruhu. Ten dodával z
nádržky po levé straně pod sedlem olej M2T přímo do horního víčka,
kde se smísil s palivem a vytvořil tak životně důležitou směs pro
dvoutaktový motor. O vše se staralo olejové čerpadlo výrobce MOTOR
PAL Jihlava. Olejové čerpadýlko schované pod hliníkovým víčkem bylo
napojeno na levou polovinu klikového hřídele. Ovládalo se pomocí
plynového lanka, které spolu s otevřením pístu olejového čerpadla
otevíralo i šoupátko. Tím se docílilo rovnoměrného ovládání čerpadla
s karburátorem. Když se otevřelo šoupátko v karburátoru, otevřel se
píst v olejovém čerpadlu. Druhou novinkou byly válce, které získaly
spolu s novými hlavami hranaté tvary. Poslední méně výrazná novinka
spočívala v kolech, které již nebyly devatenácti palcové ,nýbrž
osmnácti palcové,.JAWA 350 typ 362 se stala poslední americkou
klasikou v tehdejším Československu. JAWA 350 typ 362 se stala
vzorem pro unifikovanou řadu, ze které vyšel motocykl BIZON.
Vygenerováno: 15:09:23 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17