JAWA
350 Typ 632se stal v roce 1984 nečekaným bratříčkem v
historii třiapůlích. Proč nečekaným, bylo to to zrovna kdy přiházela
zcela nova JAWA Typ 638 která, nastoupila po svém předchůdci 634. JAWA
638 přišla s zcela novýma prvky byl to především motor, který měl nové
kartery opatřené novýma válci s hliníkovým žebráváním. A pravě to byl
motor, který zapříčinil díky svým nadměrným vibracím a velké
poruchovosti, že byl nečekaně vyměněn za motor právě od svého předchůdce
634. Motor byl přizpůsoben 12-ti voltové elektroinstalaci. To si
vyžádalo na pravé straně výměnu pravého čepu
klikového mechanizmu pro usazení rotoru pro alternátor. Karter pro
pravou stranu byl přizpůsoben též pro vsazení většího průměr zapalovaní.
Jinak byl motor na tyto detaily naprosto stejným s 634. Jawa 632, i když
byla neplánovaným motocyklem, se stala na domácím trhu velice zdařilým a
vyhledávaným motocyklem. Jednak pro svůj dobře prověřený motor, a též
pro svůj nový rám motocyklu. A tak vznikla legendární neplánována 632
určena pouze pro domácí trh. Avšak JAWA 350 typ 638 pokračovala dál ve
výrobě jen s krátkou přestávkou dokud se nevychytaly výrobní vady. Právě
v této pauze se vyráběl jako náhradní motocykl JAWA 350 typ 632.
Vygenerováno: 15:27:21 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17