Language:

Sesa doporučuje:




 

 




 

 

Nejnovější příspěvky
v galerii:

 
 
 

 

Máš tu najeto celkem:

00005 km


 
 
 
Pokec  |  Draci  |  Vzkazy/dotazy  |  Inzeráty  |  Víkendovka  |  Muzea  |  Foto/Video Galerie  |  Odkazy  |  Fotoreportáže

Minulost - Jawa 350 typ 633

  [Historie]     [Popis]     [Katalog]


 

 JAWA 350 Typ 633/00 ooznačovaná názvem Bizon patřila k motocyklům, které se dostaly přes osudovou čáru unifikované řady, která uzavírala připravovanou motocyklovou řadu. S tou měla JAWA konkurovat zahraničním výrobcům motocyklů. Celá unifikovaná řada se však připravovala tak dlouho, až - když už byla připravená pro sériovou řadu - bylo rozhodnuto, že je na její výrobu příliš pozdě. Jediným, kdo dostal v roce 1968 z celé této unifikované řady (UŘ) svou šanci na život, byl právě BIZON. To, co dělalo tento motocykl tak atraktivním, byl dvojitý otevřený rám s palivovou nádrží, na kterou navazoval plášť předního světlometu, v níž byl vsazen tachometr včetně spínací skřínky. To mělo za následek, že motocykl zatáčející do zatáčky svítil při velkém rejdu mimo vozovku. Motor byl druhou lahůdkou tohoto povedeného motocyklu. Byl vložen zespod kolíbkového rámu a uchycen držáky po obou stranách u karburátoru. Pro jeho stavbu byly použity dva zcela nové hranaté válce převzaté s Californiana 350/362. K němu byly stvořeny hranatější kartery, v nichž se ukrývala čtyř rychlostní převodovka se spojkou v olejové lázni.

 

JAWA 350 Typ 633/1/2 přišla ke konci šedesátých let s novým designem od arch.Tatoušek. Prakticky se změnila přední část a palivová nádrž, která dostala nový tvar a navazovala již na oddělenou malou kapotáž. Motor se u těchto nových Bizonů montoval ve dvou variantách. První s označením 623/01 se vyráběl se zázračným OILMASTREM, který zajišťoval mazání válců bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo skryté pod levým krytem motoru, napojené přes drážku na klikovém hřídeli. Oběhové čerpadlo nabíralo olej z nádržky umístněné na levé straně pod sedlem, odkud ho hadičkou dodávalo přímo do prostoru šoupátka karburátoru. To vše vytvářelo životně důležitou směs potřebnou pro dvoutakt. Druhá varianta s označením 623/02 byla bez olejmastra. |Motor byl naprosto shodný jako s oilmastrem, jen neměl nádržku na levé straně pod sedlem a měl rozdílný karburátor, kterému chyběl nahoře nad šoupátkem vstup olejové hadičky. Zadní vidlice byla odpružená dvěma tlumiči s odkrytými pružinami. Řetězový sekundární převod byl poprvé zakryt gumovými manžetami. Přední zkrácené teleskopické vidlice byly nové konstrukce, díky které byl střed kola mimo osu vidlic. Nosné trubky předních vidlic byly zalisované do svařeného nosníku. Na nosné trubky byla pomocí objímek připevněna řídítka s příčnou výztuhou, která bylo možné po povolení objímek na nosných trubkách nastavovat směrem nahoru a dolů. Pod sedlem se nacházela baterie s malým prostorem na drobné předměty. Na pravé straně pod sedlem byla umístěna schránka na nářadí. Na přání zákazníka bylo možno za příplatek vybavit Bizona odstředivou spojkou, směrovkami, zrcátky a nosičem zavazadel.  V roce 1972-73 se JAWA Bizon 623/02 prodávala  za 10.600 a typ 623/01 s OILMASTREM za 11.200 korun československých. Tento unikátní motocykl, který vznikl v unifikované řadě (UŘ) se nešťastně neprosadil na trhu, a tak v dubnu roku 1972 skončila definitivně éra unifikované řady BIZONA. Těchto naprosto originálních motocyklů se do roku 1972 vyrobilo pouze 2.175 kusů. Avšak tento BIZON přispěl ke zrodu nového nástupce motocyklu, který dostal typ JAWA 350 typ 634.

 

 


 
Vygenerováno: 15:33:44 21.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17