JAWA
350 Typ 638 neboli
osmičková třiapůle přišla v roce 1984, kdy nahradila v dlouhém
třiapůlovém tažení svého předchůdce JAWY 350 typ 634, od kterého si
vzal jen s drobnými úpravami dvojitý rám, do kterého byl vložen
zcela nově konstrukčně vylepšen motor, který dostal válce opatřenýma
hliníkovými žebrováním pro lepší chlazení. Pro snížení hluku motoru
byly vloženy do žeber hlavy válců gumové proužky. Motor dostal nové
písty spolu s klikovým mechanismem napojený na nový alternátor se
svým spínacím relé ukryté v pravém kaslíku ,kde byl umístěn i
usměrňovač. Karburátor byl zcela nové konstrukce plovákové komory se
zabudovaným ručně ovládaným sytičem navlečen do gumové
manžety
a přitlačen druhou manžetou napojen na plastovou baňku filtru sání,
na níž byly uchyceny postranní kaslíky Tento motor který dosahoval
výkonu 23 koni oproti 634 která měla svůj výkon o 19 koni byl vsazen
s počátku do stejného rámu jako jeho předchůdce 634 bez jakýkoliv
velkých změn. Pak následoval zcela nový kabát který tento motocykl
výrazně změnil. Byla to především nová palivová nádrž opatřena
postraními náklonicemi spolu s novým sedlem. To jsi vyžádalo celou
zadní část která vyměnila plechový zadní blatník za plastový blatník
a plastovou pod kapotáži sedla v níž byla ukryta zadní lampa.
Výfuky byly po čase oproti 634 vyvedeny mírně nahoru, to si vyžádalo
nové uchycení zadních stupaček, které se sklápěly na šikmo. Zadní
kyvná vidlice byla tlumena dvojicí tlumičů opatřena čtyřmi stupni
pro nastavení tuhosti podle hmotnosti spolujezdce. JAWA 350 typ 638
byla zdokonalená o typ 639 zvanou devítková třiapůle.
Osmičková třiapůle se dodávala v těchto barvách:
Jawácká višňová červeň, černá, signální (jasná) červeň, červená
metalíza, stříbrná metalíza, šedá, a pak bílá, modrá metalíza.
Vygenerováno: 11:00:17 23.11.2024 CET | Vyrobil: SESA-team | Webmaster: Petr Malý | Počet dotazů: 17